A közösségi média jelentős mozgalommá vált, amelyet főleg az X és Y generáció domináltak. A közösségi média története az 1970-es évekre nyúlik vissza. Akkoriban a platformokat úgy hozták létre, hogy az emberek kölcsönhatásba lépjenek családjával és barátaival. Évekkel később az emberek megkezdték a közösségi média platformok létrehozását vállalkozások számára.

Az évek során sokan különböző fogalmakkal és meghatározásokkal álltak elő a közösségi média számára. A szociális média általában úgy határozható meg, hogy az emberek egymással kölcsönhatásba lépnek, hogy információt és ötleteket osszanak meg egymással. Ez a folyamat végül létrehoz egy virtuális hálózatot és közösséget. A szociális média kialakítása szempontjából nagymértékben támaszkodik a számítástechnikára, és elsősorban a világhálón érhető el.

A közösségi média platformon felhasznált adatok magukban foglalják a személyes információkat, videókat, dokumentumokat és fényképeket. Az emberek különböző eszközöket használnak, beleértve az asztali számítógépeket, okostelefonokat, táblagépeket, webes alkalmazásokat és még sok egyéb eszközöket. Jelenleg a közösségi média felhasználói száma jelentősen megnőtt. 2020 elejére a közösségi média aktív felhasználói száma meghaladta a 3,8 milliárdot.

Milyen típusú közösségi médiák léteznek?

Az évek során a közösségi média óriási mértékben nőtt, és nap mint nap tovább növekszik. Jelenleg számos alternatíva áll az emberek használatára, amelyek mindegyikének vannak előnyei és hátrányai, ideértve:

Közösségi hálózatok

Ez a közösségi média legnépszerűbb típusa. A közösségi hálózatot úgy definiálják, mint a technológia használatát, hogy kapcsolatban maradjon hasonló érdeklődésű emberekkel. A közösségi hálózatokat kapcsolati platformoknak is nevezik, mivel lehetővé teszik az emberek számára, hogy kapcsolatba lépjenek és kapcsolatokat építsenek ki. A hálózatépítésnek mind társadalmi, mind üzleti célja is lehet.

Tökéletes feltételek mellett a közösségi média előnyei és hátrányai, különösen a hálózatok, hatalmasak lehetnek, ám a társadalom pozitív előnyei általában meghaladják a nyilvánvaló negatívumokat, például kapcsolatba lépése az elveszett barátokkal és rokonokkal, egy márka felépítése, ügyfélszolgálat nyújtása és új ötletek generálása, meg még sok egyéb más.

Mikroblog

Ez a típusú közösségi média megváltozott a Web 2.0 végén, amikor a hagyományos blogolás összeolvadt a közösségi médiával. A mikroblog magában foglalja a rövid tartalom használatát a közönség gyors interakciója érdekében. Egyesíti az azonnali üzenetküldés és a tartalom előállításának használatát. Erre a szociális média típusra hivatkozásokat, hangot, képeket és videókat is felvehet egy mikroblogba. A mikroblog-stratégia kritikus jelentőségű a modern közönséggel való kapcsolatépítés során. Különböző előnyökkel jár, ideértve a valós idejű megosztást is, és kevesebb időt vesz igénybe a gyakori megosztást lehetővé tevő tartalom fejlesztésére.

Fotómegosztás

A Fotómegosztás egy olyan közösségi média típus, amely lehetővé teszi, hogy a felhasználó fényképei megosztását. A fotómegosztás a 90-es években alakult ki. Az olcsó digitális fényképezőgépek és a nagy teljesítményű kamerás telefonok elterjedésének köszönhetően a fényképek feltöltése és megosztása népszerűvé vált. Meg kell jegyezni, hogy a legtöbb platformon ingyenes és különféle eszközöket kínálnak szerkesztésre, csoportos képekre, vágásra és diavetítésekre.

Videomegosztás

A videómegosztó platformok lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy rövid videóklipeket töltsenek fel és osszanak meg. Kezdetben néhány közösségi platform lehetővé tette a felhasználók számára videóik megosztását. A videókat megosztó emberek száma azonban 2006-2007-ig megduplázódott, miután megnőtt a videómegosztásra elérhető platformok száma.

Mennyire népszerű a közösségi média az egyetemi hallgatók körében?

Közösségi média felhasználói átlagosan 8 közösségi hálózaton és üzenetküldő alkalmazáson keresztül órákat töltenek hálózatba. A jelentések szerint 2020 elejéig több mint 4,5 milliárd ember használja az internetet. A lebontáshoz az ezredforduló generáció 90,4% -a használ a közösségi médiát, a X generáció kb. 77,5% -a, míg a Baby Boomerek csak 48,2% -a használja a közösségi médiát.

A közösségi médiát használó egyetemi hallgatók száma körülbelül 1000% -kal nőtt. Ez azt jelenti, hogy a hallgatók több mint 98% -a használja a közösségi médiát. E hallgatók körülbelül 27,2% -a töltött több mint hat órát. 2017-ben a hallgatók 79,6% -a azt mondta hogy:

„Minden főiskolának vagy egyetemnek jelen kéne lennie a közösségi médiában.”

 

A szociális média előnyei a hallgatók számára

Sok évvel ezelőtt rengeteg szülő aggódott, hogy gyermekeik miként kapcsolódnak majd az egyetem közösségi hálózataiba. Az évek múlásával azonban az emberek elkezdték megérteni, hogy egyre több szociális média jelenik meg napjainkban ami megkönnyíti a hallgatók az adott intézménybe való integrálását.

Tanulás és hálózatépítés

A hallgatók körében meglehetősen gyakori, hogy a közösségi média segít a hallgatóknak megosztani a tananyagokat, a tapasztalatokat, és lehetőséget nyújt számukra a különféle témák megvitatására. A szociális platformon keresztül a hallgatók releváns adatokat gyűjthetnek a közösség online felmérésein keresztül. Ez sokkal gyorsabb módszernek bizonyult, amely kiküszöbölte a fizikai felmérések küzdelmét. A hallgatók online csoportokat hozhatnak létre, amelyek időt és költségeket takarítanak meg, amelyeket az iskola helyiségében töltöttek volna. E csoportok felhasználásával a hallgatók kapcsolatba léphetnek a terület szakértőivel is a téma jobb megértése érdekében.

A kreatív kifejezésért

Biztonságos azt mondani, hogy a közösségi média nagyban hozzájárult sok diák kreatív kifejezésének kialakításához. Annak lehetővé tétele révén, hogy a kreatív művészek alkotásaikat és kísérleteiket elkészítsék és elküldhessék. A fotómegosztás és a videómegosztást összehasonlíthatjuk egy múzeum vagy egy galériába való látogatással. Ezen felül különféle videók készítésével és szerkesztésével a hallgatók megújítják kreatív képességeiket. Például a kreativitás folyamatosan változik olyan platformoknak köszönhetően, mint a Tiktok vagy a Facebook .

Foglalkoztatási lehetőségek

Sok hallgató munkalehetőséget kapott a közösségi média platformon keresztül. A hallgatók különféle országokban jelentkezhetnek álláshelyekre azáltal, hogy a platformokkal beszélnek az érintett felekkel. A hallgatók elküldhetik önéletrajzukat azoknak a vállalatoknak, amelyekkel dolgozni kívánnak. A vállalat egyben megtekinthetik a hallgatókat, a közösségi médián keresztül.

A közösségi média hátrányai a hallgatók és az egyetemek számára

Adatvédelem

A hagyományos  szociális média platformok mindig is kihívást jelentett az adatvédelem terén. Számos közösségi média platformot vádoltak a felhasználói adatok rossz kezelése miatt.

A személyazonossággal kapcsolatos információk és az előállított tartalom biztonsága

A közösségi média jelenlegi formái rendkívül érzékenyek a támadásokra. Számos esetben hallgatók és egyetemek támadások miatt veszítették el adataikat. Ezek a támadások személyazonossági lopásokhoz vezettek a hallgatók és oktatóknál vagy vizsga tételek és nyilvántartások terén.

Megnövekedett csalás

Mivel mindenki csatlakozik a szociális hálózathoz, a csalók száma is megduplázódott. Időnként a kétes emberek úgy tesznek, mintha tapasztalattal és munkalehetőségekkel rendelkeznek, ezzel elcsábítva illetve átverve az egyetemi hallgatókat.

A blokklánc technológia jobb felhasználói ellenőrzési mechanizmusokat és adatbiztonságot hozhat létre a szociális médiák számára.

A Blockchain technológia megváltoztatta szabályokat a szociális média ipar számára. A blokklánc decentralizáció jobb biztonságot nyújt az adatok számára. A Blockchain javította az átláthatóságot, megkönnyítette a személyazonosság ellenőrzését és megakadályozta a személyazonosságok lopását.

A blokklánc technológia lehetővé teszi a közösségi média alapú platformok számára a közösségi finanszírozást és a peer-to-peer értékesítés fejlődését.

A Blockchain elősegíti az új társadalmi platformok számára a hatékonyabb közösségi finanszírozás lebonyolítását, hogy növekedjen vagy pénzt szerezzen jótékonysági célokra. Mivel a felhasználóknak be kell tartaniuk az ügyfél ismerete (KYC) és a pénzmosás elleni (AML) szabályokat, megnőtt a privát szféra és a biztonságos peer to peer értékesítés a közösségi médián keresztül.

Hogyan összpontosít az AtromG8 a hallgatók és az egyetemek segítésére?

Az AtromG8 arra összpontosít, hogy a közösségi média jobb hely legyen. Az AtromG8 egy blokklánc alapú alkalmazás, amelyet az elmúlt évtizedek különféle nyílt forráskódú projektjeiből és saját innovációból kelt életre.

Az AtromG8 alkalmazás használható, mint magas biztonságú üzenetküldő messenger ami metaadat védelemmel van ellátva. Így biztonságosan beszélgethetnek illetve küldhetnek egymás közt érzékeny adatokat a felhasználók. Ez az alkalmazás segítheti az egyetemi hallgatókat arra, hogy egy társadalmi környezetet alakítsanak ki hasonló gondolkodású emberekkel. Az AtromG8 platformon keresztül a hallgató a közösség részéről állás ajánlatokat is kaphatnak.

A hallgatók az ökoszisztémán belül más társadalmi csoportokon keresztül is tanulhatnak. A különféle fórumok felhasználásával a hallgatók együtt dolgoznak más hallgatókkal és a terület szakértőivel. Az AtromG8 platform lehetővé teszi a videó megosztást, lehetővé téve a hallgatók számára, hogy kommunikáljanak és tanuljanak egymástól.

 

Egy másik figyelemre méltó előny a hallgatók számára a hűségprogram, amely a hallgatóknak kiegészítő jövedelmet biztosíthat tanulmányaik során. A hallgatók és a közösség többi tagja jutalmat kapnak a platformon való részvételért. Az AtromG8 egy olyan kupon platformot kínál a hallgatóknak, amely olcsóbb ajánlatokhoz juthatnak, ezzel segítve, hogy a napi megélhetési költségeit csökkentsék. A platform a megfelelő hely azoknak a diákoknak, akik olcsó szállást, telekocsi szolgáltatást, kedvező étkezési helyeket és egyéb szolgáltatásokat keresnek. A platform egy digitális pénztárcát is kínál, amelyet a hallgatók használhatnak pénzügyeikre. A tárca segítségével fogadhatnak illetve küldhetnek különféle fiát illetve kripto devizákat amivel kifizethetik számláikat.

További anyagi eszközök megszerzése érdekében a hallgatók elősegíthetik az Atromg8 platform felépítését, részt vehetnek a fejlesztésben és jutalomban részesülnek.

Oktatási intézmények számára az AtromG8 platform számos előnyt kínál, ideértve az oklevelek és bizonyítványok kiadását és kezelését blokklánc rendszeren keresztül. Az intézmény a platform segítségével létrehozhat egy saját oldalt, amely felhasználható az új hallgatók bemutatására. Ha kapcsolatba lép a hallgatókkal a platformon, az intézmény megerősítheti hálózatát. A platformon található különféle fórumokon keresztül az intézmények online viták útján szervezhetik és cserélhetnek kutatási munkákat.

Az AtromG8 továbbá lehetőséget kínál az intézmények számára, hogy megteremtsék a saját alternatív fizetőeszközüket (Tokent) az ATROMG8 blokkláncon. Ez lehetővé teszi az intézmények számára saját ökoszisztémájuk fejlesztését és kezelését. Felhívhatják a közösség munkatársait és hallgatóit, hogy csatlakozzanak ökoszisztémáikhoz. Végül az intézmények részt vehetnek a teljes AG8 platform fejlesztésében, és a nagy innováció részévé válhatnak.

 

Forrás:

www.atromg8.com

Platinum Crypto Academy