A covid19 pandémia a világ összes kormányt arra kényszerítette, hogy a főiskolákat, iskolákat és üzleti tevékenységeket állítsanak le óvintézkedés részeként. Mint minden más területen, az oktatás szegmensét is érintette a lezárás és a pandémiát követő időszak. Mivel egy biztonságos vakcina gyártása még évek kellenek, és nincs azonnali lehetőség a COVID-19 járvány megfékezésére, az egyetemeknek, főiskoláknak és iskoláknak rövid és hosszú távú következményekkel kell számolniuk.                

Nem tagadható, hogy a koronavírus által okozott járvány intézkedések megzavarta az oktatási ágazatot, amely a globális gazdasági jövő egyik meghatározó tényezője. Az azonban aggodalomra ad okot, hogy az új koronavírus hogyan befolyásolja a foglalkoztatás mértékét szerte a világon. Indiában a friss diplomások attól tartanak, hogy a vállalatok rengeteg állást vonnak vissza a post-pandémia környezet miatt.  A „The Centre for Monitoring Indian Economy” felméréséből kiderült, hogy a munkanélküliségi ráta március közepén 8,4% -ról áprilisra 23% -ra emelkedett. A jelentés azt is megállapította, hogy a városi területeken a munkanélküliségi ráta 30,9% -ra emelkedett. Kétségen kívül a járvány negatívan hatott mind az oktatási szektorra, mind az országok foglalkoztatási rátájára, így a döntéshozóknak nem sok választási lehetőségük maradt, mint hogy más utakat keressenek a tanulás és az oktatás ösztönzésére a világjárvány utáni korszakban.

Hogyan segítheti a blokklánc technológia az oktatási szektort a pandémia után?

Ami a blokkláncot illeti, a technológia hatalmas lehetőségekkel és potenciállal rendelkezik a oktatási szektorra nézve. Számos olyan alkalmazás létezik a blokklánc vezérelt főkönyvi technológiák számára, amelyek előnyösek lehetnek az oktatási szegmens számára a világjárvány után.

Mik azok az előnyök?

  1. Hallgatói feljegyzések: Az akadémiai átiratok elkészítésénél a teljes feladat időigényes és munkaigényes lehet. A tanuló által megszerzett osztályzatokból álló hitelesített vagy igazolt átirat kiadása előtt minden bejegyzést manuálisan ellenőrizni kell a teljes pontosság érdekében. Ettől eltekintve a tanfolyam tartalmának igazolása egy másik típusú irat, amelyet a hallgatók megkövetelnek. A K-12 oktatás esetén a hallgatónak ellenőriznie kell a tanfolyam tartalmát, ami nehézkes feladat lehet az iskolák és az egyetemek számára, mivel minden oldalt le kell bélyegezniük és alá kell írniuk az átirat elkészítése előtt. Ha azonban ezeket az információkat a blokklánc tárolja, akkor néhány kattintással ellenőrizhető és teljes nyilvántartást nyerhet a tanfolyam tartalmáról, valamint a tanulmányi eredményekről.
  2. Tanúsítványok és oklevelek: Csakúgy, mint az évfolyamok esetében, az okleveleket és hallgatói igazolványokat is lehet a blokkláncon tárolni. Ahelyett, hogy a diplomát igazoló papír alapú okiratot az egyetemtől kérné a hallgató, egy digitális oklevelet tartalmazó linket lehet megosztani a jövőbeli munkaadókhoz. Ezt a koncepciót már kipróbálták az MIT-nél, amely 2017-ben már megkezdte a digitális, blockchain alapú oklevelek/diplomák kiadását. Ez nemcsak megakadályozza a hallgatókat abban, hogy hibás vagy hamis diplomákat nyújtsanak be munkaadóiknak, hanem egyszerűsíti az egész folyamatot. Ez egyúttal csökkenti a munkáltatóktól az ügynökökhöz kapcsolódó folyamatos költségeket is, akik megpróbálják ellenőrizni a munkavállaló adatait, mivel köztudott, hogy sok ember önéletrajza nem biztos, hogy fedi a valóságot.
  3. Fájlok tárolása: Abban az esetben, ha az oktatási intézmények a digitális tananyagot, diplomákat, nyilvántartásokat és egyéb fontos információkat kívánják tárolni, ezek nagyon sok helyet foglalhatnak el. Ezeknek a dokumentumoknak a merevlemezekre történő mentése rávilágít a fájlok központosításának kérdésére. Ha ezek a merevlemezek megsérülnek, vagy akár veszélybe kerülnek, az hatalmas problémát okozhat. Míg a felhőalapú tárolási megoldások kiváló lehetőségnek tűnik, nem minden intézmény tudja megvásárolni a teljes szükséges tárhelyet. Itt jöhetnek szóba a blokklánc-vezérelt felhőtárolási megoldások, mint a Filecoin.
  4. Tanfolyamok és tanórák: A blockchain képes intelligens szerződések felajánlására. Ez azt jelenti, hogy a tanfolyamok és a tanórák könnyen programozhatók a blokklánc rendszeren belül, és automatikusan végrehajthatók, ha pár feltétel megfelelően teljesül. Például egy tanár beállíthat hallgatóknak feladatokat. Minden feladat elvégzésével automatikusan ellenőrizhető a blokklánc intelligens szerződéseinek felhasználásával. Az összes feladat elvégzése után a tanárok kripto tokenek formájában fizethetők, míg a hallgatók kreditekkel.
  5. Cikkek publikálása: Diplomás és egyetemi hallgatók, professzorok, tanárok, sőt kutatók is folyamatosan magas színvonalú olvasmányokat készítenek. Nehézségekkel szembesülnek azonban, amikor munkájukat közzéteszik. A blokkláncon való közzététel azonban segíthet a feltörekvő íróknak, hallgatóknak, kutatóknak és másoknak abban, hogy megtalálják a továbblépést. A blockchain segíthet a jogkezeléssel kapcsolatos kérdésekben, valamint a szellemi tulajdon elleni védelemben is.
  6. Alacsony költség: Sok munkaigényes és időigényes folyamat könnyen automatizálható a blokklánc segítségével. Így ez csökkenteni fogja az intézmény költségeit, és ezáltal több megtakarítást jelent a hallgatók számára. Ez az eredmény különösen igaz azokra a hallgatókra, akik végül több évet töltenek kölcsönök törlesztésével. Az egyetemek és iskolák is minimalizálhatják a tárhely költségeit, valamint számos tevékenységük során kiválthatják a közvetítőket.
  7. Jutalmak: A számítógép minden csomópontja, amelyet a blokklánc információinak ellenőrzésére használnak, digitális vagy kriptográfia tokeneken vagy coinokon keresztül jutalmazzák. Ezt a folyamatot kriptobányászatnak is nevezik. Azok az emberek, akik számítógépet használnak az oktatási alapú blokklánc ellenőrzéséhez, szintén kapnak tokent jutalomként. Ezeket a digitális tokenek később felhasználhatók olyan kriptótőzsdéken való kereskedésre, mint a Kraken vagy Binance, más kriptovalutákért vagy akár fiat pénznemekért cserébe. Egy másik változat az lenne, hogy tanuló a digitális érmékkel fizetne áruk és szolgáltatásokért az adott oktatási intézményekben, mint például könyvtárakban, kávézókban vagy tandíjat fizethetik be.

Nem vitatható, hogy számos előnnyel jár a blokklánc az oktatási szektoron belül és az oktatási intézmények támaszkodhatnak erre a technológiára pandémiát követő időszakban.

Hogyan segíti az ATROMG8 az oktatási intézményeket?

Tekintettel a jelenlegi helyzetre, és most, hogy fokozatosan belépünk a világjárvány utáni korszakba, elengedhetetlenné vált, hogy az oktatási intézmények magukévá tegyék a decentralizáció fogalmát. Itt jön képbe a svájci székhelyű ATROMG8.

A tanulók számára elengedhetetlen egy biztonságos és megbízható környezet, az idő megosztása és a különböző eszközök, például egy online iskolarendszer vagy egy speciális digitális munkaterület közös munkája, szinte szükségszerűvé válik annak biztosítása érdekében, hogy minden korosztály tanulói folytathassák tanulmányaikat. nagyon szükséges oktatás, a tudományos szinttől függetlenül.

Az ATROMG8 egy multi-blockchain rendszer, amelyet a MixNet 5.0 hajt. Ez egy rendkívül biztonságos és gyors ökoszisztéma, amely támogatja a coworkinget, beszélgetéseket, PSP tranzakciókat, a Blockchain-oklevelet, az adatcserét, valamint a közösségi médiát. Az ATROMG8 teljes körű adatvédelmet és biztonságot nyújt felhasználóinak azáltal, hogy végpontok közötti kommunikációs védelmet kínál. Az ATROMG8 kihasználta a blokklánc technológiát egy rendkívül decentralizált főkönyvi rendszer kifejlesztésében, amelyhez a hálózatok könnyen hozzáférhetnek vagy felhasználhatják digitális tokenjeik felépítését, valamint kapcsolatba léphetnek az ökoszisztéma más projektjeivel.

Az ATROMG8 egy egyedülálló, blokklánc alapú IDSP alkalmazást tervezett az emberek oktatási rendszerének kiegyensúlyozására a világ minden részén, fajtól, nemtől, származástól, pénzügyi forrásoktól és vallástól függetlenül.

Az IDSP (International Digital Students Pass) alkalmazás innovatív digitális ökoszisztémát kínál, amelynek célja az ökoszisztéma minden résztvevőjének támogatása. Leegyszerűsíti az akadémiai struktúráknak az eljárásait. Ez magában foglalja a szolgáltatások listáját, például az igazolások terjesztését és visszaigazolását, valamint válogatott formanyomtatványokat, pénzügyi támogatás biztosítását és az ugyanezt kereső hallgatók elhelyezését. A decentralizáció koncepciója alapján a termék megbízható adatkezeléssel és biztonsággal, az IDSP digitális platformon keresztül biztosítja az önellátást. És így, Az IDSP- nek sikerült teret teremtenie a hallgatók ezrei, valamint az oktatási rendszerben részt vevő más személyek számára szerte a világon.

Az IDSP bevezetésével az ATROMG8 az innováció ösztönzését tervezi az oktatás, a közösség, a kutatás, valamint a világ minden táján a kormányokkal folytatott technológiai szolgáltatások révén.

Atromg8IDSP

Jelenleg ez az alkalmazás segíti az európai és az olasz hallgatóknak, valamint az oktatóknak az oktatási és szakmai céljaik megvalósításában. Az ATROMG8 abban reménykedik, hogy IDSP alkalmazás pozitívan befolyásolja az országokat és az intézményeket azáltal, hogy támogatást nyújt képzéseikhez, valamint egyéb, a globális normák teljesítéséhez szükséges eljárásokhoz. Az ATROMG8 már aláírt (2020 januárjában) több olasz kutató vállalattal és egyetemmel. A tesztüzem az Olasz Iparművészeti Politechnikai Intézetben és az Anconai PoliArte intézetben fog kezdődni.

Mint már fentebb említettük, az IDSP-t az 5.0 MixNet felépítményre tervezték, amely az Mi és a Blockchain területén vezető vállalat, az Accubits Technologies is részt vett. Ezen kívül számos megbeszélést folytatnak az Európai Unió más nemzeteivel, Brazíliával, Indiával és más LATAM-államokkal is.

Miután a hitelesítés megtörtént, a csapatok megkezdik az IDSP beiratkozását különböző olasz egyetemekre és Európa többi résztvevő országaiban. Ezek az intézmények, valamint az ATROMG8 együttesen létrehoznak egy ökoszisztémát és egy digitális kripto tokent minden egyetem számára, amely megfelel a kari követelményeknek. Így az információ valamint a digitális adatok cseréje rendkívül biztonságos és hatékony módon történik.

Következtetés 

ATROMG8 szisztematikus megközelítést, valamint a hallgatók és az oktatók érdekében egyaránt alkalmazható rugalmas és leleményes oktatási rendszer kialakítása érdekében tett lépéseket. A legjobb ötleteket felvonultató projekt biztosítja a hatékony és biztonságos oktatási ökoszisztéma kialakulását a világjárvány utáni korszakban.