A kriptovaluták megjelenésének köszönhetően a világ nemcsak univerzális fizetési módot kapott, hanem megismerte a blokklánc technológiát is. Az adatkezeléssel kapcsolatban a blockchain soha nem látott funkcionalitást kínált, amely sokfelé iparágat és elavult rendszert forradalmasíthat.

A pénzügyi szakemberek értékelték elsőként a blockchain előnyeit. A decentralizált technológiát alkalmazó fizetési rendszerek nagyon népszerűvé váltak. Az ilyen projektek kiküszöbölik a közvetítők szükségességét, egyszerűsítik és csökkentik a felhasználók számára a folyamatok költségeit. Ezenkívül a blokklánc rendkívül hasznos lehet különféle dokumentumokkal, bizalmas információkkal és személyes adatokkal való munkavégzéshez. Ez a példátlan szintű védelem teszi lehetővé a decentralizált hálózatok biztonságát hacker beavatkozások ellen.

A blockchain technológia alkalmazásának egyik legígéretesebb területe azonban az oktatás és a közösségi média. Különösen napjainkban, amikor az emberek kevesebbet találkoznak egymással és ezért inkább gyakrabban maradnak otthon.

Nagyon sok lehetőség van a blokklánc technológia használatára az oktatási rendszer részéről. Közülük:

  • Dokumentáció tárolása;
  • Oklevelek kiadása;
  • Engedélyezési és hitelesítési rendszerek;
  • Pontok/Kreditek gyarapítása;
  • Online platformok létrehozása;
  • Ökoszisztémák létrehozása a hallgatók és az oktatási intézmények számára.

Ezenkívül a blokklánc oktatási rendszer általi globális elfogadása lehetővé teszi az egész világ számára, hogy ugyanazokat a szabványokat használja. Ez számos problémát oldana meg, kezdve a harmadik világbeli hallgatók iskolai végzettségétől a diplomák szabványosításáig. Ez pedig megkönnyítené a hallgatók számára, hogy más országokban elhelyezkedjenek.

A hallgatókra vonatkozó adatokat tartalmazó közös nyilvántartás létrehozása lehetővé tenné a munkaadók számára, hogy hatékonyabban keressék meg az alkalmazottaikat, beleértve azokat a különleges pozíciókat is, amelyek ritka tudást és készségeket igényelnek. Ez szabályozhatja a kereslet és kínálat egyensúlyát a munkaerőpiacon. Diákok, szakemberek és munkaadók látnák a valós helyzetet. Ez a megközelítés képes megoldani azt a problémát, ha túl sok például a munkanélküli ember, vagy éppen ellenkezőleg, amikor a munkaadók „harcolnak” egy ritka és kivételes kvalitásokkal rendelkező diákért.

Egyébként a világ bármely pontjáról elérhető közös nyilvántartás megoldaná a hamis oklevelekkel való problémát is. Gyakran vannak olyan esetek, amikor a személyzeti osztály (HR) még most is tévesen fogad el hamis oklevelet egy állásra jelentkezőtől és az iparban keletkezett kár óriási. A blockchain alkalmazás ezen iránya valóban releváns, mert még a Massachusetts Institute of Technology (MIT) vagy az Accubits technologies is foglalkozik a témával az Accucert projekt keretén belül.

De a blokklánc nemcsak a jövőben, hanem a hallgatók életminőségének és oktatásának javítása szempontjából is nagyon releváns lehet. A blockchain használatával létrehozhat egy ökoszisztémát a hallgatók számára, amelyen belül hozzáférhetnek információkhoz, tananyagokhoz, beszélgetésekhez és sok más egyéb dologhoz. Egy ilyen hálózat, amelyhez mindenki hozzáférhet, még a szegény országokban élők számára is oktatási lehetőségeket kínálhat. És ebben az irányban már meg is vannak az első eredmények.

Az indiai Kerala hallgatói szervezet, az IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers) tagjai kifejezték érdeklődésüket egy új koncepció kidolgozása iránt, amely konkrét projekteken és új struktúrákon keresztül kapcsolja össze a hallgatókat az üzleti vállalkozásokkal. A projekt megvalósítását pedig, amely megkönnyíti a hallgatók életét, az Atromg8 fogja megoldani .

Az AtromG8 egy multi-blokklánc környezet, amely az innovatív MixNet 5.0-ra épül. A fejlesztők kényelmes platformot hoztak létre a felhasználók közötti kommunikációhoz, információ cseréhez, együttműködéshez és tranzakciókhoz. Jelenleg a vállalat egyik fő tevékenysége az oktatási ipar fejlesztése, amely mindenki számára biztosít lehetőséget a tanulásra, nemzetiségtől, nemtől, kortól és társadalmi helyzetétől függetlenül.

A diákok koruk és érdeklődésük miatt a legaktívabb közönség a közösségi médiában. Összességében a hallgatók több mint 98% -a használja a közösségi médiát. Több mint negyede naponta legalább 6 órát tölt a közösségi médiában. Ezenkívül a hallgatók több mint 86% -a úgy véli, hogy az oktatási intézményeknek jelentős figyelmet kéne fordítani az ilyen digitális helyszínen való képviseletre.

Világszerte számos kereskedelmi vállalat és oktatási intézmény csatlakozik az Atromg8 kezdeményezésekhez és adatvédelmi tervéhez. Köztük az Accubits Technologies, az Instituto Brasileiro de Desenvolvimento de Relações Empresariais Internacionais (IBREI) Brazíliából, a Biotai, az Evodigitale, valamint a kormányok és a technológiai vállalatok által elismert és tisztelt emberei.

Következtetések

A blokklánc iránti igény egyre növekszik az oktatási szféra képviselői és a fejlesztése iránt érdeklődő emberek körében. A társadalom nagy előnyeit látja a blokklánc technológiában, amely megoldást jelenthet a modern oktatási rendszer számos komoly problémájára (amely nem mindig tud nyújtani releváns képzési programokat, amelyek néha elavulnak, még mielőtt a diákok megkapják diplomájukat). Ez nem is említi az oktatás hozzáférhetetlenségét a társadalom kiszolgáltatott csoportjai számára.

És az ökoszisztéma létrehozása, amelyről beszéltünk, még a munkanélküliség problémájának megoldásában is segíthet. Remélem, hogy a modern országokban, amelyek egyre inkább próbálnak gondoskodni a társadalmi tényezőkről, az állampolgárok jólétéről és biztonságukról, az ilyen kezdeményezések nagyon népszerűek lesznek. Sőt, sok blokklánc-vállalat kész felajánlani segítségét ebben az irányban.

Forrás. Forbes Monaco 

Szerző: Alexander Belov

Alexander Belov a Blockchain és a decentralizált pénzügyi szakterületre szakosodott író. 2020-ban bekerült a Hackernoon által a Blockchain Industry 30 legbefolyásosabb emberének listájára.